Met dit geld betalen we de medewerkers die zich bezighouden met het ondersteunen van het dagelijks bestuur en de directie van gemeente Almere. In totaal gaat het om 53 fte. Dit zijn onder andere bestuursadviseurs, het bestuurssecretariaat en het team Onderzoek & Statistiek.
Verder geven wij ook een deel van het budget uit aan representatie van het bestuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om lunches en geschenken voor als wij gasten ontvangen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 4,5 | 5,1 | 0,0 | -0,6 | |
inkoop | 0,4 | 0,3 | 0,1 | ||
inhuur | 0,0 | 0,4 | -0,3 | ||
voorziening | 0,0 | 0,0 | |||
beheer | 0,0 | 0,0 | |||
subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
overig | 0,0 | 0,0 | |||
totaal | 4,9 | 0,0 | 5,9 | 0,1 | -0,9 |
Onderzoek & Statistiek moet voor een bepaald aantal uur per jaar projecten uitvoeren waar inkomsten tegenover staan. Omdat dit in 2022 minder is gedaan dan verwacht is de inkomstenstaakstelling niet volledig ingevuld (€ 0,2 miljoen).
Verder hebben we in totaal € 0,4 miljoen meer inhuurkosten gehad dan verwacht. Dit komt met name door uitval vanwege ziekte en zwangerschapsverlof. Ook is een overschrijding van € 0,1 miljoen vanwege gerealiseerde garantiebanen. Daarnaast hebben we voor € 0,2 miljoen personeel boven formatie gehad. Vanaf 2023 past de bezetting weer binnen de formatie.