Bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control. Het gaat in totaal om ongeveer 100 fte. Hiervan is 60% beleid en 40% uitvoering. Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.

  • Het team audit richt zich op risicomanagement, strategische advisering, interne controles, data-analyse, IT-audit en financial audit.
  • Twee teams control en advies. Zij ondersteunen de afdelingen met hun financiën en bij het opstellen van de benodigde financiële producten.
  • Het team concernfinanciën bewaakt de financiële positie van de gemeente. Daarnaast adviseert en ondersteunt zij de concerndirectie, portefeuillehouder financiën en het college. Het team coördineert ook het opstellen van financiële producten zoals de programmabegroting en perspectiefnota.
  • De financiële administratie houdt de administratie op orde. Zo houden we het overzicht over wat er binnen de gemeente met het geld gebeurd.

Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

8,7

0,1

8,1

0,1

0,5

inkoop

0,7

0,9

-0,2

inhuur

0,1

0,7

-0,7

voorziening

0,1

-0,1

totaal

9,5

0,1

9,9

0,1

-0,4

We hebben een voordeel van € 0,5 miljoen door openstaande vacatures, maar daar staat een nadeel van € 0,7 miljoen op inhuur tegenover. Dit komt door de krappe arbeidsmarkt en uitval door ziektes. Verder staat hier een nadeel van € 0,2 miljoen voor extern advies voor bijvoorbeeld het project risicomanagement.

Deze pagina is gebouwd op 03/06/2024 11:48:10 met de export van 03/06/2024 11:28:31