Onder de activiteit mobiliteit vallen verschillende kosten:
Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat wij minimaal de helft van de investeringen zelf betalen. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
inkoop | 0,4 | 0,2 | 0,2 | ||
personeel | 0,7 | 0,6 | 0,0 | ||
inhuur | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
doorbelasting | 0,0 | 0,1 | 0,0 | ||
subsidie | 0,2 | 0,3 | -0,1 | ||
toegerekende rente | 0,3 | 0,3 | 0,0 | ||
kapitaallastenreserve | 1,1 | 1,1 | 0,0 | ||
afschrijving | 0,8 | 0,8 | 0,0 | ||
subsidieontvangst | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
bestemde reserve | 4,5 | 2,4 | 3,2 | 1,0 | 0,0 |
totaal | 6,9 | 3,6 | 5,5 | 2,2 | 0,0 |
Zowel de baten als lasten zijn € 1,4 miljoen lager dan begroot. Dit wordt bijna volledig veroorzaakt door het Spoorbaanpad. We hadden verwacht dat eind 2022 gestart kon worden met de eerste werkzaamheden, dit schuift echter door naar 2023. Daardoor was er geen onttrekking nodig uit de reserve MIPA (baten), en geen storting in de reserve investeringen openbare ruimte voor de afschrijving (lasten).